البوابةالرئيسيةس .و .جالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 كيكة البطاطا با لتو فى

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ملك
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 319
العمر : 22
تاريخ التسجيل : 26/07/2008

مُساهمةموضوع: كيكة البطاطا با لتو فى   السبت 26 يوليو 2008 - 19:32

المقادير:1 ثمرة بطاطا
ثلث كوب لبن
ثلث كوب زبدة
1 كوب سكر
2 بيضة
واحد وربع كوب دقيق
نصف ملعقة صغيرة بكنج بودر
1 ملعقة صغيرة بيكاربونات
نصف ملعقة صغيرة ملح
نصف ملعقة صغيرةقرفة
نصف ملعقة صغيرة زنجبيل

مقادير صوص التوفي:
نصف كوب زبدة
كوب سكر واحد
علبة كريمة لباني
نسكافيه حسب الطلب
التحضير:العجينة كلها في خطوة واحدة .. نقلب المكونات كلها في وعاء عميق دون القلق من الترتيب .. حتى تمتزج تماما .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لفلى جيرل
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 878
تاريخ التسجيل : 26/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   السبت 26 يوليو 2008 - 20:00



عزيزتى
انتى نسيتى تكملى
ولا هى الوصفة كدة
انا شايفة دقيق وبيض
هانعمل فيهم ايه
اظن ان بعد كده حاجة من اتنين
لاما سلة المهملات لاما الزبالة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بانسيه
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 777
العمر : 23
تاريخ التسجيل : 19/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   السبت 26 يوليو 2008 - 20:54

اولا اظن ان مفيش فرق بين الذباله وسله المهملات ولا ايه رايك

وبعدين كان ممكن تقدملها كلمه شكر على مجهودها حتى ولو كان بسيط

affraid يا ملك

_________________
(اللهم انك خلقت نفسى وانت توفاها , لك مماتها وحياها , ان احييتها فأحفظها , وان امتها فأغفر لها . )

(اللهم انى اسالك العافيه).
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لفلى جيرل
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 878
تاريخ التسجيل : 26/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   السبت 26 يوليو 2008 - 21:03

معرفش اتنى ايه اللى مزعلك

دى وجهات نظر
انتى متعرفيش المثل اللى بيقول كل اللى يعجبك
ولا هى من اولها عايزة تطفشينى
طلعينى من دماغك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بانسيه
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 777
العمر : 23
تاريخ التسجيل : 19/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   السبت 26 يوليو 2008 - 21:08

انا مش حطاكى فى دماغى ولا حاجه

واللى يزعلنى انها بنت خلتى ومقبلش حد يكلمها كده

_________________
(اللهم انك خلقت نفسى وانت توفاها , لك مماتها وحياها , ان احييتها فأحفظها , وان امتها فأغفر لها . )

(اللهم انى اسالك العافيه).
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لفلى جيرل
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 878
تاريخ التسجيل : 26/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   السبت 26 يوليو 2008 - 21:32



ماشى مادام هى بنت خلتك (خالتك)
يبقى اللى مايعرفش يطبخ مابتصدرش فى اللى مالوش فيه
واللى هى عاملاه بستحق بترمى فى الزبالة
واللى فى كمك انفضيه
هو حتى فى الشات فى بنت خالتى وبنت عمتى
هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ملك
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 319
العمر : 22
تاريخ التسجيل : 26/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   السبت 26 يوليو 2008 - 22:09

لا انا بعرف اطبخ كويس

وهتصدر فى المكان اللى يعجبنى

وبعدين ده مش شات

ولو انتى شايفاه شات

اه الشات فى بنت خالتى وبنت عمتى

_________________
اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بانسيه
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 777
العمر : 23
تاريخ التسجيل : 19/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   السبت 26 يوليو 2008 - 22:11

لا خالص اللى هى عمله حلو

ميستحقش يترمه فى الذباله

_________________
(اللهم انك خلقت نفسى وانت توفاها , لك مماتها وحياها , ان احييتها فأحفظها , وان امتها فأغفر لها . )

(اللهم انى اسالك العافيه).
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لفلى جيرل
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 878
تاريخ التسجيل : 26/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   السبت 26 يوليو 2008 - 22:12


هه هه هه هه هه هه هه
clab clab clab
clab clab
clab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بانسيه
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 777
العمر : 23
تاريخ التسجيل : 19/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   السبت 26 يوليو 2008 - 22:19

وعلى العموم ديه زى ما انتى قولتى وجهات نظر

_________________
(اللهم انك خلقت نفسى وانت توفاها , لك مماتها وحياها , ان احييتها فأحفظها , وان امتها فأغفر لها . )

(اللهم انى اسالك العافيه).
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لفلى جيرل
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 878
تاريخ التسجيل : 26/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   الأحد 27 يوليو 2008 - 6:03

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Noweira
Admin
Admin
avatar

عدد الرسائل : 1219
تاريخ التسجيل : 01/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   الأحد 27 يوليو 2008 - 15:39

موضوع يستحق ياخد اكثر موضوع شهره في المنتدى
بصراحه ياجماعه مش عارف اقول ايه
ليه بتعملوا مع بعض كده ليه
دا احنا في منتدى بيدافع عن الرسول
يعني لازم نحسن فيه القول
اللي بتعملوه ده مش معقول
ربنا يهديكو
وبالخير يرضيكو
ويطرح البركه فيكو
من زمان كان نفسي المنتدى يبئى نشيط
بس مش بالدرجه دي
حبه حبه يا حلوين
خليكوا من بعض قريبين
وخليكو في بعض حنينين
تحياتي
علوه

_________________
سألت نفسي كتير إيه أدمت للاسلام

حاسبت نفسي كتير ماجيتش عُشر الغــــلام

قلت لنفسي لا يانفسي دا ماسموش كـــــــلام

أقول إيه لما يحاسبني ويسألني ربي العلاّم

أقوله صليت صمت زكيت لقيته مش كفايه

ووسط أفكاري جتلي من ربي الهدايه

إني أنشئ منتدى وأسميه الحبيب محمد

يكون بلسم للي الدم في عروقه تجمّد

يمكن ربنا يهدي من خلاله انســـــــــــان

يمكن يتوضع حسناته ليّا في المـــــــيزان

يمكن يكون مخرج لناس كتير من الأحزان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alhabibmohmed.hooxs.com
دنيا
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 407
تاريخ التسجيل : 07/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   الأحد 27 يوليو 2008 - 18:41

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دنيا
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 407
تاريخ التسجيل : 07/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   الأحد 27 يوليو 2008 - 18:51

clown clown clown بصوا بقاااااا انتم كلكم
الي بيحصل دة ميصحش
لفلي من فضلك
حاجة مش عجباكي يتقوليها بطريقة كويسة
لا تسكتي ومترديش علي الموضوع ممكن الي بيحصل دة غلط وغلط كبير كمان وانا بستاذن الاستاذ علي انة يلغي الصفحة دي والاخت ملك تنزل كيكة البطاطا من تاني بس الي مش هيحترم الاخرين يتلغي ردة ومهو مينفعش اللي بيحصل دة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ملك
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
مشرف( مبروك ياعم المشرف مش عاوزين نوم)
avatar

عدد الرسائل : 319
العمر : 22
تاريخ التسجيل : 26/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   الأحد 27 يوليو 2008 - 20:06

santa

_________________
اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
شهد
عضو مبتدئ(فين الهمه؟ فين النشاط)
عضو مبتدئ(فين الهمه؟ فين النشاط)


عدد الرسائل : 12
تاريخ التسجيل : 20/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة البطاطا با لتو فى   الإثنين 28 يوليو 2008 - 14:51

الموضوع جميل وياريت تتكلمى فى الدين clab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
كيكة البطاطا با لتو فى
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
الحبيب محمد(صلى الله عليه وسلم) :: ساعه وساعه :: وصفات لأحلى الأكلات-
انتقل الى: